Ugye? Közönség többi tagjával kijövés. Színházban talán jobban együvé tartozás érzése a szünetben együtt vécézéskori megismerkedések, illetve ruhatárszomszédság végett. Moziban késve bejövők, színházban a nem eléggé kiöltözők ki nem mondott de egyetértéses kirekesztése. Pillantások, összenézések ennek jelzésére.
A legfontosabb, amiért ezt a topicot egyáltalán felhozás: KÖNYÉKHARC! Minden sorban N darab szék, és N+1 darab könyöklő levés. Szomszédod könyök figyelése, amint elvevés, te odarakás, mereven előre nézés, ártatlan dudorászás. Illetve apám egyszer színházban szomszéd könyök elvevéskor "na most vesztettél bazmeg" hangos mondás :) Nagyon büszkeség ezért. Ismerősökkel közösen ülés esetén más taktikák. (1) Elbowspace-sharing (könyök megosztás), azaz egyikünk könyöke karfán elöl, másikunké hátul levés. (2) Elbowspace-setup: könyökhely trükkel való megszerzése. "Fogd meg, milyen meleg a támlája az előttünk ülőnek?!" Megfogáskor könyökhelyre befarolás, 89 percig tartás. Izzadáskor kicsit kézfelemelés - újbóli pozícióvesztés. Csajjal ülés esetén az átölelés sem a szeretés, hanem a könyök probléma feloldásának következménye!!! Jelenetek közti teljes elsötétítéskor helyeden randalírozás, grimaszolás, majd fények felkapcsolásakor visszanyugodás.
Pohártartókért való harc ugyanez. Némelyik moziban N+1 pohártartó, rohadékabb moziban csak N darab. Te sor közepén ülés, nem tudás, hogy bal vagy jobb oldali pohártartó hozzád tartozás (itt jobb oldaliság mániás kényszer is előkerülhetés). Ha valaki szintén sor közepén shiftelés (nem figyelés miatt pohárhely eggyel jobbra/balra tolás), akkor valaki pohár végig fogás.
Színházban 25 éves molyirtó szagú bundás öregasszonyok, valamint azok nagyon komoly szénaboglya feje, amitől nem látás... vicces előadás esetén valaki legszarabb poénokon is sikítva nevetés. Székrugdalóktól agyfasztkapás.
Iskolai színházba járások! Általánosban Erkelbe járás, előadás (Diótörő, Péter és a farkas…) alatt nyugton nem maradás, segg viszketés. Szünetben büfébe rohanás, sorban állás. Mindig málnaszörp + molnárkázás. Büfésnő alumínium tálcát vastag falú kocsmai poharakkal telerakás, már összekevert málnaszörpöt többször nagy üvegben megtekerés, centripetális erőtől középen kicsi tornádószerű légrés keletkezés, pohárról pohárra emelés nélkül töltés! (Otthon ezt többször megpróbálás, természetesen nem sikerülés, minden úszás, tasli kapás, takarítás, de legközelebb is rápróbálás.)
Középiskolai Csongor és Tünde megnézéskor jól értesültek már mondás előre, hogy egyik színésznő félmeSZtelenül futkározás. Nagy lelkesedéssel várás pillanat... este Kudlik Juli látványát fejben színházi emlékre cserélve morzsizás!
SZÜNET! Sor szélére vett jegy elsődleges oka. Büfébe derby, agárverseny szerű rohanás 4-99 éves kor között mindenki. Ha nem sor szélűség, akkor sor szélén ülőket utálás (kicsit a nem eléggé kiöltözöttekhez sorolás, de nem annyira). Büfében teljesen értelmetlen dolgok vásárlása, se éhesnek, se szomjasnak nem levés - de azért evés-ivás. Főleg a 15 perc eltöltés színvonalának emelése. Büfésorba beéréskor megnyugvás, sorszomszédokkal (akikkel előbb még ölre menés) jópofáskodások, előbb állók, vagy sokat rendelők közös utálása. Esetleg hosszabb sor esetén vécéről megjövő anyukával apuka helyet cserélés sorban, onnantól apuka hugyozás, anyuka sorállás. Persze pénz adás elfelejtés, anyuka stressz, sorra kerülés előtt apuka mégis utolsó pillanatban megváltó előkerülés - feszültség. Büfés nőnek mindenképpen udvarlás, kismamacipő ellenére. (Ha nem kismamacipő, akkor klumpa, abból egyik lábbal mindig kibújás, vádlin lábfejvakarás, eközben harisnyán lábkörömsorjával szemfelszalasztás.)
Büfé után szereplők nevének megtekintése, 1 új színésznév megjegyzés, esetleg annak mutatása, hogy te már eddig is tudás főiskolás színész nevét, mert korábban felfigyelés rá. "Ja igen, gondoltam, hogy ő az" mondások, óriás hazudás, valójában 2 főszereplőn kívül soha senkit nem ismerés volna meg, arc-név összekapcsolás képességének természetes korlátai miatt. De nem merés ezt bevállalni. [A családom ennél a pontnál valamiért azt mondás, hogy bármelyik pszichológus hálás volan ha évekig dolgozhatna rajtam. Egyetértés. - a szerk.]
Falon társulat képek nézegetésekor szinkronnévhez arc kapcsolás: jééé, ez a Reisenbüchler Sándor?
Sor közepén ülő csoport richtig utolsónak érkezés (szünetek végén is), ezért te felállás, hogy őket beengedés, közben saját széknek préselődés és egész testsúly megtartás vádliból. Jócsaj színésznő/statiszta/táncos jeleneteire várakozás végig őt figyelés, esetleg szünetben társulatfotókon őt megtalálás, rájövés, hogy annyira nem is jócsajnak levés.
Szünet utáni első 10 percben nagyon komoly kaszinótojásos böfögések előkerülése, esetleg tormás sonkatekercs. Szalámi. Helyezkedés. 30 percen belül fingok születésre beérése, finganikellő ember finggal megküzdés, székhez nyomódással visszatartás, vagy keresztbetett lábak kinyújtása, fészkelődés - eközben persze könyékpozíció újbóli elvesztése!
Moziban büféből bementett kajákra rálicitálás otthonról zörgős zsírpapírban hozott dolgokkal + pattogatott kukoricához képest szagidegen főtt kaják majszolásával. Üveges kólát ivók állandó kupakkal sziszegése. Röhögés, egymással beszélés esetén hátraforduló "sssssssss" mondó nők - faszijuk kötés lehetősége miatt maga alá szarás, később esetleg ezen még veszekedés is "engem vernek meg bazmeg miattad".
Kertmoziban cigizni próbálások, illetve párnák és székek számának különbségéből adódó áthidalások, szomszéd párna elvevés, korán érkezéskor dupla párna kialakítása (felállásodkor meglátás, mások téged utálás - itt most a nem eléggé kiöltözötteknél kicsit jobban). Balatoni kertmoziba saját kispárna vivés, gyerekként akár 2-3 is, hogy jobban látás. Mögötted ülő lábfeltétele örök kiinduló veszekedésre... "Kérjük, a székpárnákkal ne dobálózzanak" figyelmeztetés -> erre korábban senki nem gondolás, de ezután párnacsata kitörés!
Szinte kizárólag zöldre festett fa székek. Karfa hiánya egyúttal könyékproblémát eliminálás!
80-as évek mozijai - fa karfa, pohártartótlanság. Réz székszámozások csak minden harmadik széken meglevés, de ott is már valaki ülés, lábközé nézéssel tájékozódni próbálás. Még lehetetlenebb elférés + székrecsegés. Utolsó sorban támlára felülés lehetőségét kihasználás. Azt ki nem használók gondolatbeli kirekesztése, "akkor minek oda vesz jegyet, más felülhetne!".
- Zenakadémiára kényszerből, feleség unszolására elmenés. Már előre bosszankodás azon, hogy a koncert közben valami idióta 1 másodpercenként megköszörülés torkát, köhög, szörcsög, hörög, brekeg ezzel lehetetlenné téve az élvezeti faktort. Zene közben minden ilyen esetben látványosan bosszankodás, egészen addig, míg egyszercsak saját nyál félrenyelés és hányó, fulladó hangorkánt kibocsátás, előttem ülő rémülten felugrás, nyakába hányástól tartás. Elsüllyedés. Azóta Zeneakadémia szóba nem kerülés.
- Zeneakadémiára gyerekkorban bérlettel járás unokatesómmal. Székek felálláskor felcsapódás, ami nem teltház esetén átülési szándéknál különösen kellemetlen + bevett történésnek levés. Előadás elején erre általában műsorvezető már felhívás figyelmet, mert már gondolás, hogy valaki úgyis átülés kezdés után. Persze ettől még átülés, és székfelcsapodóáshang mindig. Esetleg nyomatékosítás "a mai előadásról hangfelvétel készül, ezért..." mondattal. Mikrofonok fura madzagrendszeren történő zenekar fölé pozícionálása.
TAPSOLÁS. Első pár percben szeretetteljes gyermeteg mosoly színészekre, őszinte örömmel tapsolás, elsőbb sorokban esetleg könnyes szemmel is fizetés. Harmadik körnél már halálfaszára kívánás, vastaps újrakezdő emberek kifigyelni próbálás. Fontolgatás, hogy vajon színészeknek taps hosszúsága, vagy hangereje számítás, kell-e 9 percig tapsolni egyáltalán, vagy 2 perc is elég lett volna? Sorszélűség esetén sem merés alakzatból kitörni.
Első, bunkóbb (bevállalósabb) család taps közben mégis kitörés = lavinaindítás. Innentől tapsot leszarva ruhatári hendikep rajtkockák kivédésére újabb derby indulás. Zsöllye (eleve, szó!) oldalajtóinál ülők itt most előnyszerzés: abba a ruhatárba tevés be, ami ajtóhoz közelebb esés. Jegyek gyerek általi megőrzése, most kérés. Lassan odaadás - feszültség, "add már" mondás. 5 másodpercen túli jegymegtalálás esetén kettéválás: ruhatár sorban helyfoglalás, jegy megtalálás utáni odavitele. Nagyobb kabátok mások fej fölötti, vagy tulajdonképpen fejen keresztüli fejbebaszásos átadása. Szánalmas kabátfelsegítés kifele élés: nőnek felsegítés kabát, közben pillantások keresése, hogy szabályt tudás! :)
Moziból kilépéskor kor előrehaladtával egyre csökkenő, de még jelenlévő, magadat főszereplő helyébe képzelés, hasonló mozgással járni próbálás. Kabát alatt neked is pisztoly sejtetés, esetleg oda-odanyúlogatás, hogy mások észrevevés-e. Akciófilm esetén oldalra nézés közben előre menés = terep felmérése, mesterlövészek kifigyelése. Háztetőélek átnézése + melyik parkoló autóban ülnek ketten, vagy utcán álló ember előtt nagyon sok csikk = téged várás. Romantikus film esetén csajodba karolás, romantikus filmen felülemelkedés: ti már ezt mind átélés csak kicsit jobban.
Moziban, színházban egyaránt, kifelé automata ajtót mögötted jövőnek udvariasság megtartás, ő viszont bassza szájba a kurva anyját hozzá se érés, hogy ő is megtartás következőnek, hanem melletted elsétálás! Te meg elengedni nem merés, nehogy pofánbaszás. Még 8 embernek megtartás. Utána vagy valami iskolázottabb végre jövés, vagy te már leszarás, és POFÁNBASZÁS ajtóval rohadék geciket. Nagyon hazamenni akarás. Színházban taxivárás, vagy 1 megálló legyaloglás ellenkező irányban, hogy villamoson ülőhelyet szerzés. Mozi esetén parkolóház sor. Esti előadásnál üres plázában csak mozivendégek lézengés = gyerekkori naplóért menéskor üres iskolai folyosók nosztalgia érzése.
Amúgy meg faszoskodásoktól függetlenül Corvin mozi és Vígszínház örök riszpekt, kedvenc, több száz előadás, élmények tömkelege, élet meghatározás, szerelem.
Utolsó kommentek