HTML

Facebooknak levés

ÁSÉS Brigád

SzOT üdülések, idegen helyen szarások, házibuli viselkedésformák, nindzsázások... és hát: kúrás taktikák, rejszolás típusok. 1999-es írásaink lassan 10 éves romjairól web2.0 babérokra törésnek levés.

Utolsó kommentek

GA

Operába járás, járások

2010.11.05. 08:10 | ÁSÉS | 15 hozzászólás

Donna Anna volt olyan kedves, és a Színházba járás témát kiegészítette az általunk csak alkalmasint kipróbáltnak levés Operába járás legfontosabb tudnivalóival. Lásd még: Operákról komolytalanul blog.

Vendégszerzés, vendégszerzések.

Operába felöltözni kellés. Férfiembert öltönyre kényszerítés, negyven fok felett ing + elegáns mellény engedélyezés. Szellős, pánt nélküli ruhában élvezkedés, örülés, hogy nőnek levés. Tél esetén mindig probléma levés, hogy ujjatlan ruha fölé mit vevés, már loliban menésen is gondolkodás, legalább blúz levés mondás.

Táskaprobléma. Kicsi táska csinos levés, de semmi se beleférés, márpedig papírzsebkendők, pénz, szemüveg, fényképezőgép, esetleg távcső kellés. Nagy táskában elegánsat sose találás. Kistáska + szatyorban nagyobb dolgok és víz hülyén kinézés. Víz fontos levés, mert köhögés mindig a legrosszabbkor jövés. Puccini-opera esetén extra adag papírzsebkendő bepakolás, könnyálló szempillaspirál használás.

Operába eljutás. Taxisokat hiénáknak tartás, félés, hogy tízezreket elkérés, Pesten minden sarok mögött baltás gyilkosokat gyanítás, ezért BKV is csak odafelé, világosban jó levés. Mindig nyávogás, hogy valaki kocsival elhozás, vagy erős, bátor férfi elkísérés.

Operaházban hely megtalálás, de ha nem sor legközepén ülés, középen ülők mindig utánad érkezés. Eleinte felállás, később már csak térd elfordítás, anyád mormolás. Ha külföldi levés, hangosan mondás.

Sok külföldi levés, operában is, de MüPában főleg. Operaházat dicsérés, ilyenkor büszkén feszítés, ferencjóska-anekdota mesélés. (Ferencjóska mondás, pesti opera építés lehet, de bécsinél nagyobb nem lehetés. Mikor kész levés, megnézés, nem nagyobb, de szebb! mondás. Császárnak külön páholya levés, amit csak neki kinyitás. Amikor Sissi egyedül jövés operába, még őt se odaengedés. Korabeli operaigazgatót nem irigylés, Sissi hisztis levés tudás.)

MüPában modern dizájn levés, ezért körbecsodálás helyett színpad feletti orgonát bámulás, míg karmester be nem jövés.

Zenekar hangolását nagyon szeretés, bár teljesen kaotikus levés.

Ha barátok is ott levés, őket nézőtéren megkeresni próbálás, de sose meglátás. Ha mégis, ők biztos nem észrevevés.

Mobilok kikapcsolás.

Fények kialvás, pár pillanat feszült várakozás, valaki mindig köhécselés. Karmester bevonulás, meghajlás, zenekar felállás, első hegedűssel parolázás. Megfordulás, kivárás, lendületes beintés.

Kétféle opera levés: nyitányos és nyitány nélküli. Utóbbi lényegretörőbb. Sok rendező gondolás, nyitányt közönség unás, ezért erőltetett némajáték berendezés, majdnem mindig felesleges levés.

Ha függöny felmenés, megállapítás, milyen rendezés. ha szép díszletek és ruhák, megnyugvás, extrémségek nem várás, de cövekelés valószínű. Ha futurisztikus, unalmas tuti nem levés, de néha nagyon elborult, végén konzervatívok búúzás.

Alapjában kétféle opera levés, ahogy már Terry Pratchett megmondás: a tragikus, ahol azt éneklés, hogy "ah, meghalás, meghalás, meghalás" minimum tíz percig - majd tényleg meg is halás -, és a komikus, ahol azt éneklés, hogy "sör, sör, sör" de néha pezsgőt ivás.

Szereplőket hangfajról könnyen beazonosíthatás.

Szoprán: hősnő levés. Akkor is, ha ötven éves és száz kiló. Tizenöt éves mondás, kimonóban bálnának kinézés, közönség nyíltan kiröhögés. Nagyon magas hangokat tudás.

Tenor: hős levés. Soha semmit nem csinálás, csak szenvedés és meghalás, mégis mindenki ünneplés. Magas cét bedobás.

Mezzoszoprán: féltékeny vetélytárs, kisebbség vagy anya levés. Gyakran szopránnál vékonyabb és jobb nő, esetleg MILF levés. Alt ugyanez, csak mélyebb és ritkább.

Bariton: féltékeny intrikus, felszarvazott férj vagy apa levés. Verdinél legjobb áriákat ő kapás.

Basszus: király, főpap vagy isten gyakran levés. Többnyire szakállas, medveszerű Bud Spencer kinézés, csak jobban éneklés.

Szünet.

Középen ülők mindig először kimenni akarás, de őket nem engedés. Büféhez soha oda nem jutás. Vécénél dettó, de MüPában néhány eldugott vécé ismerés, ahol hely mindig levés. Pezsgő ivásán gondolkodás, de félés, hátha pisálni kellés. Pláne Wagnernél, kétórás felvonásokkal nem reszkírozás. Szünet mindig túl rövid levés, folyosókat bejárni sosem tudás. MüPában még az ötven perc is keveslés, mert közben vacsorázás próbálás, büfé gecidrága levés (de nagyon finom csokifagyit árulás, ellenállni nem tudás).

Alapvető cselekmény levés, hogy szoprán és tenor kufircolni akarás, de ezt bariton nem jó szemmel nézés, intrikálás, végén mindenki meghalás. Vígoperában mindenki félrekufircolni akarás, nadrágszereplő (fiúnak álcázott mezzoszoprán) újból lánynak öltözés, sok vicces (Antal Imre, Nyomasek Bobó) félreértés, végén minden jóra fordulás. 

Meghalás. Operában fontos levés, akácsak westernben és krimiben, minél több hulla, annál izgibb cselekmény levés.

Tipikus meghalások

- hátbaszúrás, de, mint a szállóige tartás, nem vérzés, hanem éneklés. Sokáig. Meghalás előtt kétszer felállás magas hangokhoz, majd összesés. (Néha hasbaszúrás, illetve hátbalövés levés, eredmény ugyanaz.) Ha magunkat leszúrás, még hosszabb áriázás. Kórus ilyenkor csak ácsorgás, Ó, Istenek mondás, közbe sose lépés.

- mérgezés. Ha önkéntes levés, mindig pontosan elég időt hagyás, hogy búcsúária éneklés. Ha nemtudás, másfél felvonást is ellevés, csak akkor haldoklani kezdés, mikor valaki megmondás, hogy megmérgezés levés.

- vízbe ugrás. Előtte kötelező őrülési jelenet prezentálás. Ennek halálosságában kételkedés, miután olimpiai sportág levés.

- máglya. Ritka levés, mivel pirotechnikai elemek miatt sok tűzoltó a színfalak mögött strázsálás, ők mindenkinek útban levés, nem szeretés. Ha mégis máglya, extrahosszú áriázás, amíg kórus fát gyűjtés, szalonnasütés.

- megfojtás. Tökös szoprán még megfojtás után is énekelni tudás, pedig már Shakespeare-nél, prózában is ultragáz levés.

- valahonnan leugrás. Ilyenkor vigyázás, nehogy túl sok matrac rakás, mert visszapattanás (megtörtént eset levés).

- akasztás. Többnyire színfalak mögé vivés, megtörténést sose elhivés, ciki mondás. Egyszer végre nyíltszíni akasztás látás, helyes baritonért komolyan aggódás, mert egész epilógus alatt lógvahagyás. Azért túlélés, kemény fickónak levés.

- lefejezés. Szintén színfalak mögött szokás, vagy takarásban, de félmeztelen deltás hóhér bárdját nyílt színen sokáig élezés.

- fizikai ok nélküli meghalás. Főleg nők produkálás, előtte sokáig éneklés elhunyt tenor felett, átszellemült fej vágás. Basszusok néha túljátszott szívroham prezentálás, még cár vagyok hörgés, lépcsőn lezuhanás. (Na jó, a videón pont nem zuhant le. De szokott!)

Tapsolás.

Bunkók mindig akkor tapsolás, amikor nem kellés, számnak még vége nem levés, vagy ária után zene folytatódás, esetleg közjátékba átfolyás. Végén sose kivárás, hogy utolsó hangok elhalás, legszebb lírai zárásokba beletapsolás. Verdi ezt tudás, ezért többnyire gyors, harsány finálékat írás, hogy közönség sokkolva levés.

Meghajlások. Nők mindig mélyen bókolás, bő szoknya alatt némelyik leülés gyanítás, csókokat dobás, álságos mosoly, egymásra hárítás. Ha többenkijövés, visszamenéskor valaki függöny tartás. Basszusok többieket visszaterelés, hátbaveregetés. Pozőr intrikus a csajnak kezet csókolás.

Virágdobálás. Nagyon friss csokrok levés, gyanítás, hogy ezeket nem közönség hozás és órákon át a meleg teremben kókadás, hanem utolsó felvonás előtt beépített emberek frissen boltból vevés.

Metben konfettidobálás szokás, összetépett műsorfüzetek erkélyről leszórás (Tango és Cash bekerülésekor börtönlázadás). Takarítók nagyon örülés. Csak a legmenőbb énekesekkel megtörténés, szánalmas látás, mikor utolsó előtti két-három ember hosszan hajlongás, erőltetett vigyorgás, konfettilesés, de nem kapás, majd Domingo kijövés, közönség sikítozás, konfettieső.

Karmestert mindig a hősnő felhozás, ő a színpadról leintegetés, mire zenekar felállás.

Vastaps kialakulás, de mindig hamar ritmusból kiesés. Két-három meghajlássorozat után lámpát felkapcsolás, jegyszedők "menjetekmárapicsába" arc felöltés. Roham a ruhatárnál, kabát beszerzés, hazafelé megállás nélkül beszélés. Néha szintén operából jövő idegenekkel kitárgyalás. Hazamenve azonnal fórumokra menés, kritika fellövés, blogra megírás.

15 komment

Címkék: zenekar olvasói

A bejegyzés trackback címe:

http://ases.blog.hu/api/trackback/id/tr332425070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Lord Ruthwen 2010.11.05. 08:53:28

Anna blogján már olvasás, de itt is szívesen újraolvasás, nagyon jónak levés...

Leugorva meghaláskor visszapattanás... Kár hogy nem látás... :D

Üde Színfolt 2010.11.05. 10:00:28

anna blogján már én is olvasás :), de itt is nagyon tetszés! operában amúgy még nem levés, operettet jobban szeretés. opera operett lenézés létezőnek levés?

(végre életnek levés a blogon!)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.11.05. 14:23:06

@Üde Színfolt: én például operettet nagyon lenézés, irtózás, kiütés kapás, pojácaság definíciójaként számon tartás, operát viszont igényesnek találás, meghatás, tisztelés, bár évben 1x hallgatás. Szóval létezés :] De felesleges összehasonlítás, mint jazzt a tucat rockoperával, vagy Chopint a punkkal. Naná, hogy egyszerűbb, de sokszor szórakoztatóbbnak levés.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.11.05. 21:07:38

Operettet lenézés meglevés. Parókás álgrófnőktől, táncos-komikustól agyfaszt kapás. :D Szörnyű monarchista hangulata levés.

Brünnhilde-kép tetszés. :D

virágelvtárs 2010.11.07. 13:49:39

Hazamenéskor a zuhany alatt az opera áriáit énekelni próbálás, de hangnak sem levés, a szöveget sem tudás, és már a dallamra sem emlékezés. Ha férfinak levés, ehhez tenorarc vágás, meztelenül ezt különösen viccesnek találás. Ha nőnek levés, artikulálatlan sikongás, család hazulról elmenni akarás.

newnt55 2010.11.07. 14:21:55

sajnos írásnak gyengének levés, ás-és lényeg elvesztés, kicsit sajnálás de azért remélés legközelebb jobbnak levés

NoBody 2010.11.08. 11:00:19

haver mesélés, Ő kocsival egy seggel, franciából hazajövés, hullának levés, asszony 2 operajeggyel előállás, családi békefenntartás céljából beleegyezés, szépruha felöltés, majd operába beérés, ott 5. percben fej hátrahanyatlás, iszonyatosan durva horkolás és horkintás... asszony embert erőből rázás, az "freddy krügeres", mély álomba esés, abból ordítva ébredés, mi a fasz van kérdezés, szünetre már kimenni nemmerés, lehajtott fejjel bánás, inkább előadás vége előtt lelépés, operába azóta láb be nem tevés :D

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.11.08. 21:00:26

Amit még kifelejtés:

Előadás után öltözőkhöz beslisszolás, általában könnyű levés, csak rejtekajtót ismerni kellés és magabiztosan bepofátlankodás, énekeseket gyakran még jelmezben láthatás, fotó kérés, megkérdezés, hogyan áll meg az az izé a fejükön, Tokody mondás, hogy rengeteg hajtűvel, hogy húzhat elképzelés, nem irigylés.

Külföldi énekesek esetén ha angolul szólás, ők németül beszélés és fordítva, de azért megértés. Pszichopata fejű Eric Halfvarsontól kicsit félés, de aranyos levés, azért kedvenc főgonoszunk levés mondás.

static.guim.co.uk/sys-images/Books/Pix/pictures/2010/3/24/1269431297997/Don-Carlos-001.jpg

Itt éppen spanyol inkvizíció levés (senki sem számítás), közben király őt hátbaszúrás gondolás, de mégse merés.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.11.09. 07:49:56

@Donna Anna: elég praktikus szögből próbál gyilkolni a képen látható úr, így, hogy közte és az áldozat között van még egy asztalka. Gyakorlott hátbaszúró. Persze ez csak szimbolikus, lehet, hogy az asztal jelképezi az inkvizíció mindent benőtt hatalmas hálózatát, ami miatt annak a fejét nem lehet levágni :)))

Ilyet szoktál öltözőnél?
napirajz.hu/archives/2006/08/02/1738001/

jürgen baromartz 2010.11.20. 02:19:25

maga ez az ásés-dolog is kurva modoros, sőt hosszabb postok vége felé kifejezetten irritáló (és/vagy erőltetett), de nagyon jó a blog egyébként. csak így tovább...

vincere 2010.11.25. 18:19:54

ásésblogtól ásésgyerek ittnemlevése óta annyira elszokás, hogy ide a legutóbbi poszt óta nem benézés, pedig új posztnak levés!! örülés :)
operába viszonylag sokat járás, leírtakat maximálisan megerősítés.

egyszer az Erkelben Aida-nézés (címszereplő pingvinszerűnek levés), szünet után a karmester az árokból feljövés, és 10 percen keresztül magyarázás, hogy eddig mit látás és ezután mi következés. mi kínunkban szó szerint a szék alá bújás röhögés miatt, azóta sem elfelejtés!

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.12.08. 13:15:55

@vincere: Ennél jobb csak az levés, mikor rádiós operaközvetítésnél minden felvonás előtt-után mesélés.

"Hunding gyanítás, hogy az idegennel valami nem oké levés"

GrenAbla 2011.05.26. 12:57:01

Postból összetettebb ás-és-ezés sajnos hiányzás, szomorkodás, hogy összetettebb ás-és-ezés világból kiveszés gondolás.

valerio 2011.10.14. 15:54:29

;) Gondolás éneklés alatt zenekar felerősítés, hullámgyöngyözés helyett cunami áradás... (Simon-és Boccanegrás:)))